18 Ekim 2010 Pazartesi

Masal Gibi Bir Yer : Yeşil Ev

Yaklaşık 2 sene önce, çok sevdiğim bir arkadaşımın yine çok sevdiğim kız arkadaşı benden fikir istemiş, yıldönümlerinde E'sini götürmeyi düşündüğü yerin linkini atmıştı.. Bayıldım tek kelime ile.. "Deli misin sen? Tabiiki gidin, o da bayılır!" dedim.. Gittiler, beğendiler.. O gün bugündür aklımda Yeşil Ev.. Her gezi konusu açıldığında Yeşil Ev'e gideliiiiiiim derim arkadaşlara ama mutlaka birilerine ya pahalı gelir ya da gereksiz ve ben de hüsranla bükerim boynumu :/ :p

Geçenlerde bir haftasonu kaçamağı planlıyorduk arkadşlarla.. Bilin bakalım benim fikrim neydi? Yeşil Eeeeeevvvv :)))

Ama bu sefer farklı bir şey oldu ve önerim oybirliği ile kabul edildi! Nasıl sevindim, nasıl heyecanlandım bilemezsiniz! Cumartesiyi zor ettim resmen :) Valiz hazırla, onu koy bunu çıkar, hava soğuk kazak koy, yemeğe çıkılır Bihter elbisesi koy :p vs vs diyerek tam bir hafta sürdü bu işlem :p Duyan da sanır ki Prag'a gidiyorum 15 günlük!

Nihayet cumartesi sabahı geldi ve atladık arabalara Dooooğru cennet mekana...

Peki nerde bu Yeşil Ev.. Yeşil Ev, Abant'ta.. Bolu-Ankara kavşağında Abant yoluna dönünce birkaç km içerde, çok şirin bir işletme.. Yeşilin içinde kaybolmuş, şipşirin ağaç evler.. Öyle bir yer ki abartısız söylüyorum masal gibi.. Zaten İşletmenin birçok yerinde cüce figürleri görebilmemiz mümkün :)

Evler genelde 2 kişilik.. Hepsi isimlendirilmiş : Masal Ev, Rüya Ev, Hayal Ev, Neşeşi Ev, Bilgin Ev, Ağaç Ev vs.. Ağaç Ev bildiğiniz ağacın tepesinde :) En küçükleri o sanırım.. Bilgin Ev en büyükleri ve 5 kişilik bir aile bile rahat kalabilir..

Ben orda bulunduğum 4 gün boyunca Hayal ve Bilgin Evlerde kaldım.. Hayal Ev normal büyüklükte ama çok şirin.. Sadece gün, hatta gece boyu yan tarafta, büyük salonda çalan telefon sesi rahatsızlık verici ama onu da sadece benim gibi takıntılı insanlar duyuyormuş meğer :) Bilgin ev, büyük.. İçinde şöminesi ve ayrı bir oturma alanı var.. Asma kat şeklinde bir de üst katı bulunuyor ve burda ekstra 3 yatak daha var.. En güzelleri Bilgin Ev diye tabir ediliyor genele baktığımızda ama büyük ya hani, sıcak gelmedi bana açıkçası Hayal Ev'i daha çok sevdim.. Ama bi daha gidersem -ki artık görüp bildigim için ikna kabiliyetim tavan yapar ve giderim :p - Rüya veya Masal evleri denemek istiyorum..

Gittiğimizde hava soğuktu.. Hatta ilk gittiğimiz gün kar bile yağdı.. Ama evlerin ısıtması son derece güzel, tişörtle dolaştım içerde ve üşümedim hiç.. Yemek yemeye en aşağıda (evler eğimli arazide yapılandırıldığı için aşağı yukarı tabirlerini kullanıyorum yoksa apartman gibi değil, hepsi birbirinden bagımsız ayrı evcikler şeklinde) Restoranta iniliyor.. Burada şömine başında kahvaltı ya da yemek yeme imkanımız var.. Ah dedim bir de sıcak şarap olaydı ama yokmuş ne yazık ki :p

Bu arada bir diğer önemli nokta : çalışanlar güler yüzlü ve samimi! Kasılmaya gerek yok, çaylarınızı yudumlarken hemen sıcak bir sohbete dalabilirsiniz..

Analatacak çoook şey var ama ben önce biraz fotoğraf koyayım da şimdiye kadar anlattıklarım pekişsin değil mi :)


Bahçenin genel görünüşü.. Fakat hava yağmurlu seyrettiği için bahçenin tadını çıkaramadık.. Bir dahakine inşallah :p


Restorant bölümü.. Şömine başında ateşin çıtırtıları eşliğinde Yeşilçam filmlerini izleyerek uyuklamak kadar keyifli bir şey olabilir mi? :p

Ennnnnfes köy kahvaltısı! Ben ki kahvaltı etmeyi sevmem, hatta yoktur öyle bir alışkanlığım ama daha oradan ayrıldığımın ertesi günü özlemeye başladım.. Her şey tazecik ve aşırı lezzetli.. Hormonsuz olduğunu hissede hissede yiyorsunuz resmen :)

Bu fotoyu, çok uğraşmama rağmen bir türlü yan döndüremedim ama neticede güveçte mantar olduğu anlaşılıyor.. Cızırtısı hala kulağımda ve tabiiki tadı damağımda :p

Ağaç Ev..

Rüya Ev..

Hayal Ev'in dışardan çekilmesi biraz zahmetli idi, o yüzden çekmedim.. İçi kafi mi? :)

Bilgin Ev.. Deşifrasyona hayır! :p

Ben tabi yine her gittiğim yeri adaptasyon sorunu çekmemek adına kendi odammışçasına benimsedim :p


İmrenilesi hayat felsefeleri :p



Her şey, hoş güzel de hava soğuk olunca tesis içinde yapacak çok da bi aktivite yok açıkçası.. Yani var ama olanlar da hemen bitiyor, insan değişiklik arıyor :p Çözüm yok mu? Tabiiiki var!

-Birkaç km ileride Abant gölü çevresinde yürüyüş yapabilir, at binebilir, manzaranın büyüleyiciliği eşliğinde hayal aleminde gezintiye çıkabilirsiniz!

- Abant yolu üzerindeki aperatifçilerde, kar eşliğinde sucuk ekmek yiyebilirsiniz! (Ben ki sevmem öyle etli kokulu yiyecekleri ama karda bir başka oluyor tadı aizim :p )

- Bolu merkeze giderek alışveriş yapabilirsiniz :p Küçük ama şirin, derli toplu bir il.. Yeşil Ev, Bolu merkezine yaklaşık 15 km..

- Yine Bolu merkez üzerinden Gölcük'e gidebilirsiniz.. Hani takvimlerde ormanın içinde, yeşil durgun bir gölün karşısında hoş bir müstakil ev fotoğrafı vardır ya hep, işte o kareyi kendi makinanızla çekebilirsiniz :)

- Yine Bolu merkeze 55 km civarı uzaklıkta bulunan Yedigöller'e gidebilirsiniz..

vs.. Ama özel araç şart! :/

Benim tabiiki bir sürü aktivitede fotoğrafım var ama istedim ki sadece mekanı tanıtayım bu yazıda..

E artık işletme sahipleri de okursa bu yazımı bi güzellik düşünsünler benim için dimi? :p hehehe!

Şaka bir yana böyle güzel bir dinlenme alanını bizlere sundukları için işletme sahiplerine çok teşekkür ediyorum..

Mutlu, huzurlu, masal gibi günler :)

ayrıntılı bilgi için :

Yeşil Ev

:*

10 yorum:

cecilia dedi ki...

bayıldım ya cidden masal gibi bi yermiş, böyle güzel bi yerin varlığını bizimle paylaştığın için çok teşekkürler cicim :)

Unknown dedi ki...

Harika,ortam fotolar,yazıların hepsi de birbirinden ilgi çekici..Ben de gitmek istiyoruuum :) yeşil eve..Paylaşım için teşekkürler,mutlu haftalar..

papatya dedi ki...

Sen böyle yerleri gez hiç bizi götürmee:(((
neyse artık bı dahaki gezı planımı sana danışıp yapıcamm ben :))

Zeynep dedi ki...

ayy harika cidden masal gibi :) kesinlikle gidilip görülecekler listeme eklendi ;)

kiraz çiçegi dedi ki...

kiraz çiçeği bunu çok beğendi ve şu anda orada olmak istiyorrrr:)

cicibebe dedi ki...

ceci'cim rica ederim canım :)

zeliha'cım teşekkür ederim :) mutlaka gidilmesi gereken bir yer bence kesinlikle gitmek istemekte haklısın :)

papatya'cım bi sonraki planı ben sana açıklıyorum, 867876 sene sonra artık toplanıp lost izlemece :p

zeynep'cim cidden öyle :) hatta öyle bi liste yoksa bile sırf bu yer için oluşturulmalı :p

kiraz çiçeği, cicibebe de orda olmak istiyorrrr :)

Adsız dedi ki...

ayyy cok güzel tam romantik aşk ortamı :)

Adsız dedi ki...

komidinin üzerindekileri görünce şaşırdım. şu cakmaktan bendede varr :) cok şirin :)

cicibebe dedi ki...

ikkuşum sorma öyle romantik ki tam benlik! :p (romantizmle uzaktan yakından bi ilgim yoktur da :D ) komidin güzel olmamış mı ama :p yok yok :p çakmak 2. gün bozuldu gerci :(

Abant Yeşil Ev dedi ki...

İlginiz, alakanız, beğeniniz ve içinizden gelen o sıcacık samimi duygularınız için Abant Yeşil Ev işletmesi ve personeli adına sonsuz teşekkürleri bir borç biliyorum... Yakın bir zamanda sizi bekliyoruz... Duygu ve düşünceleriniz için çok teşekkür ederiz...

ABANT YEŞİL EV
0374 237 11 49
0374 237 11 34
abantyesilev@hotmail.com
www.abantyesilev.com
www.facebook.com/abantyesilev