17 Eylül 2013 Salı

Shellac Çıkarma Operasyonu

Tamam.. Yılda bir iki kez paylaşımda bulunuyor olabilirim.. Ama sorun bi neden durup durup bir sey yayınlıyorum? Çünkü efenim, kendim icin gerekli bir konuda internette araştırma yapıp da türkce sitelerde yeterli bir bilgi toplayamayınca alıyorum kalemi pardon klavyeyi elime...

Bundan 1 ay kadar önce el ve ayak tırnaklarıma shellac kalıcı oje & manikür uygulaması yaptırmıştım. Ellerim şanssızlık sonucu birkaç kez değişim/ onarım geçirmek zorunda kaldılar. Şu an en son uygulanan ile 3. Haftaya girmekteydiler ki sıkıldım ve artık shellac ojelerimden kurtulmak istedim. Aslında bu çıkarma işlemi kuaförlerde ücretsiz olarak yapılıyor. Yani evde uğraşmaya gerek yok.. Yok da.. Ya siz de benim gibi, hiçbir kuaförü kalıcı oje uygulaması yapmayan bir şehirde yaşıyorsanız?.. :/ 

Bir tek çıkarma işlemi icin İstanbul'a gitmeyeyim diyerek küçük bir araştırma yaptım ve hemen uygulamaya koyuldum.


 
Aslında normal zamanda asetonsuz oje çıkarıcı kullanıyorum fakat evde bulunmadığı icin gece vakti evde bulunan tek kimyasala başvurdum. O yüzden "aaaoooyyy o şey tırnaklarımı mahvedeeerr" demeyin, siz imkanınıza gore daha az zarar vereni kullanın ;)

Neyse.. Gelelim uygulama adımlarına:

1. Bize gereken ilk sey tabiiki bozulmuş ya da sıkılınmış kalıcı ojeli parmaklar :)

2. 3 adet disk pamuk alıyoruz ve bunların her birini makas yardımı ile 4'e bölüyoruz. 

3. Aluminyum folyomuzu parmaklarımızı sarabilecek kalınlıkta şeritler halinde kesiyoruz. 

4. Aseton veya oje çıkarıcı solusyonumuzu alıp pamuk parçalarına bolca döküyoruz. 

5. Parmağımızı şekildeki gibi folyoya hizaliyoruz. 

6. Yeri ayarlanan tırnağımızın uzerine bolca oje çıkarıcı dökülmüş pamuklarımızı yerleştiriyoruz. 

7. Folyoyu, pamuğun tırnağın her noktasına temas edeceği sekilde sıkıca sarıyoruz. 

8. Bu işlemi tüm parmaklarımıza teker teker uygulayarak 15 dk kadar (simli ojelerde bu islemi uygularken 5-10 dk yetiyor evet ama shellacta 4 kat uygulanarak ışınla sertleştirilen ojeden bahsediyoruz:) ) bekliyoruz.

9. Folyoları, pamuğu biraz tırnağa sürtüp çıkarmak ister gibi ovalayarak çıkarıyoruz. Kalan tortuları ise tahta bir çubuk yardımı ile tırnak yüzeyine zarar vermeden, fazla bastırmadan ittirerek çıkarıyoruz. 

10. Ben işlemlerin en sonunda bir kat daha normal aseton ve pamukla sildim tırnaklarımı. Son olarak da tırnak bakım yağı sürerek tırnaklarımızı yeni ojelerde hazırlıyoruz :)

Evet biraz zahmetli oldu ama netice itibari ile beni İstanbul'a gitmekten kurtardı :)

Bunu yaptıktan sonra, nasıl olsa etlerim aynı süre asetonla temas etti, acaba direk asetonu kaba döküp elimi icine mi soksaydım da demedim degil ama onu da ayaklarda denerim artık :p Zaten kuaförler de bu şekilde bekleterek çıkarıyor uygulamayı ama onlar özel çıkarıcı solusyon kullandıkları icin ben asetona batirmaktan korktum. 

İşte böyle..

Artık istediğim ojeyi sürebileceğim :p

Kalıcı oje ile ilgili yorumlarımı da belki yazarım daha sonra. Simdi bu yazının amacı, evde çıkarma işlemi yapacak olan arkadaşların aramalarında ellerini boş bırakmamak :)

Sevgiler..

25 Haziran 2013 Salı

Dikkat! : Kaynak Yanığı

Çoook uzun bir aradan sonra böyle iç açıcı (!) bir konu ile dönüş yapmak istemezdim ama bu konu ile ilgili öyle yanlış şeyler ve öyle çaresiz durumlar okudum ki internette, kendim, toplu bir yazı yazmaya karar verdim.

Halk arasında "kaynak alması" adı ile bilinen göz rahatsızlığını bilmezdim üretime girene kadar :) Ben hala da biliyorum diyemem, fabrikada sıklıkla bu sorunla karşı karşıya gelince internetteki bilgi eksikliği bana "hadi yaz" dedirtti...

Gözün kaynaktan dolayı yanması, yani kaynak alması, fazla ışığa maruz kalan gözdeki tahribattır. gözde gündüz herhangi bir acı hissedilmez fakat akşam olunca kumlanma hissi dediğimiz batmalar başlar. Göz kapatılınca batma, açılınca ise ışık uçuşmaları ve daha çok batma oluşur. Berbat bir durumdur :( Kornea tabakasının yanma derecesine göre çeşitli tedaviler uygulanılabilir.


  • bu tedavilerin ilki tabiiki en yakın sağlık kuruluşuna giderek bir göz damlası edinmektir. İsim vermiyorum, çünkü "ben şunu aldım şurdan okumuştum gözüme şu oldu" gibi sözler duymak istemem :) Her eczane veya hekim farklı bir damla önerse de hepsinin de kaynak almasına iyi gelen şeyler söyleyeceğine eminim :)) 
  • ilk anda, daha gündüz, herhangi bir yanma yokken, herhangi bir suni gözyaşı ile gözü iyice yıkamak akşamki acıyı azaltacaktır.
  • Halk arasında en bilinen yöntem "patates basmak"tır. Evet, bu rahatlatır fakat, patatesin soğukluğunun gözü rahatlatması sebebiyle oluşan geçici bir rahatlama olacaktır. Patates oda sıcaklığına geldiği zaman hiçbir etkisi kalmayacaktır. 
  • Aynı şekilde buz kompresi de geçici bir rahatlama sağlayacaktır.
  • Limon sıkanlar varmış gözüne!! İlk anda çok yakarmış fakat sonra rahatlatırmış! Yapmayın Allah aşkına! Limonun yakma acısı diğer acıyı unutturacak bence, o nedenle geçti sanılacak :D
  • Nişastayı su ile bulamaç haline getirip göz kapaklarının üzerine koymak da aynı şekilde geçici bir rahatlama sağlayacaktır. 
  • Bu rahatlama süreçlerinde uyuyabilenlere ne mutlu! Ama uyuyamayanlar... Sizler için üzgünüm.. Bu acı bazen 1-2 gün sürebiliyor. Ayrıca acınız bi şekilde geçip uyuyabilseniz bile ertesi gün bulanık görme olabiliyor, korkmayınız :)
  • Tabii ki tekrar söylüyorum, acil sağlık kuruluşlarına giderek bir hekim tavsiyesi almak en kesin çözümdür! Acilde de gözü serum gibi bişi ile yıkayıp rahatlatıcı damlalar sıkıp gönderiyorlar.
Şimdilik bilgim budur.. Eğer ki farklı yöntemler öğrenirsem eklemeler yaparım..

Geçmiş olsun...

Sevgiler..

29 Ocak 2013 Salı

Durum Raporu Vol bilmemkaç

Son zamanlarda,


  • işsiz güçsüz oturmak ciddi anlamda canımı sıkıyor. 
  • düzenli olarak spora gidip sinir stresimi ve fazla kilolarımı atıyor olsam da bu yetmiyor, bir işin yerini tutmuyor. (bu arada yanlış anlaşılmasın, iş arayıp da bulamıyor değilim, sadece çalışmaya alışık olduğum ve bir süre çalışmamak zorunda olduğum için sıkılıyorum :) )
  • birkaç iyi arkadaşım ve kadim dostlarım hariç gereksiz herkesi hayatımdan çıkardım. ben yapı itibari ile çok verici bir insanım.. dolayısı ile de en çok kendim yıpranıyorum ikili ilişkilerde.. bu nedenle bazı yöntemler ile kimin çıkarcı kimin gerçek arkadaş olduğunu anladım ve gerekeni hayatımdan çıkardım! siz de yapın, çok rahatlatıcı :)
  • sevgili kişisi ile ilk adım atıldı ve önce o görücüye çıktı :) ailemin beğenisini kazandı, diğer adımlara yol açıldı :) çeyiz hazırlıkları ufaktan ufaktan başladı :))
  • aile içerisinde çeşitli sağlık problemleri atlatıldı, herkes iyi şimdi çok şükür. ( Allah'ım sen herkese şifa ver)
  • blog boşlama sebeplerinden en önemlisi sanırım artık paylaşımların daha hızlı yapıldığı ve yine hızlı geri dönüşlerin yaşandığı İnstagram :) bu program çıktı çıkalı çoğu blog yazarı (ki bu noktada belirteyim ben blog yazarı ya da blogger değilim, sadece eğlence amaçlı bişiler çiziktiriyorum, biline! :) ) blogunu boşladı, daha az paylaşımlarda bulunulmaya başlandı. ama ne yalan söyliim böyle uzun uzun yazmanın keyfi de bi başka be :)
  • ve son olarak: ARTIK YAZ GELSİİİİİİİİN! :(

sevgiler...

:*