25 Haziran 2013 Salı

Dikkat! : Kaynak Yanığı

Çoook uzun bir aradan sonra böyle iç açıcı (!) bir konu ile dönüş yapmak istemezdim ama bu konu ile ilgili öyle yanlış şeyler ve öyle çaresiz durumlar okudum ki internette, kendim, toplu bir yazı yazmaya karar verdim.

Halk arasında "kaynak alması" adı ile bilinen göz rahatsızlığını bilmezdim üretime girene kadar :) Ben hala da biliyorum diyemem, fabrikada sıklıkla bu sorunla karşı karşıya gelince internetteki bilgi eksikliği bana "hadi yaz" dedirtti...

Gözün kaynaktan dolayı yanması, yani kaynak alması, fazla ışığa maruz kalan gözdeki tahribattır. gözde gündüz herhangi bir acı hissedilmez fakat akşam olunca kumlanma hissi dediğimiz batmalar başlar. Göz kapatılınca batma, açılınca ise ışık uçuşmaları ve daha çok batma oluşur. Berbat bir durumdur :( Kornea tabakasının yanma derecesine göre çeşitli tedaviler uygulanılabilir.


  • bu tedavilerin ilki tabiiki en yakın sağlık kuruluşuna giderek bir göz damlası edinmektir. İsim vermiyorum, çünkü "ben şunu aldım şurdan okumuştum gözüme şu oldu" gibi sözler duymak istemem :) Her eczane veya hekim farklı bir damla önerse de hepsinin de kaynak almasına iyi gelen şeyler söyleyeceğine eminim :)) 
  • ilk anda, daha gündüz, herhangi bir yanma yokken, herhangi bir suni gözyaşı ile gözü iyice yıkamak akşamki acıyı azaltacaktır.
  • Halk arasında en bilinen yöntem "patates basmak"tır. Evet, bu rahatlatır fakat, patatesin soğukluğunun gözü rahatlatması sebebiyle oluşan geçici bir rahatlama olacaktır. Patates oda sıcaklığına geldiği zaman hiçbir etkisi kalmayacaktır. 
  • Aynı şekilde buz kompresi de geçici bir rahatlama sağlayacaktır.
  • Limon sıkanlar varmış gözüne!! İlk anda çok yakarmış fakat sonra rahatlatırmış! Yapmayın Allah aşkına! Limonun yakma acısı diğer acıyı unutturacak bence, o nedenle geçti sanılacak :D
  • Nişastayı su ile bulamaç haline getirip göz kapaklarının üzerine koymak da aynı şekilde geçici bir rahatlama sağlayacaktır. 
  • Bu rahatlama süreçlerinde uyuyabilenlere ne mutlu! Ama uyuyamayanlar... Sizler için üzgünüm.. Bu acı bazen 1-2 gün sürebiliyor. Ayrıca acınız bi şekilde geçip uyuyabilseniz bile ertesi gün bulanık görme olabiliyor, korkmayınız :)
  • Tabii ki tekrar söylüyorum, acil sağlık kuruluşlarına giderek bir hekim tavsiyesi almak en kesin çözümdür! Acilde de gözü serum gibi bişi ile yıkayıp rahatlatıcı damlalar sıkıp gönderiyorlar.
Şimdilik bilgim budur.. Eğer ki farklı yöntemler öğrenirsem eklemeler yaparım..

Geçmiş olsun...

Sevgiler..

Hiç yorum yok: