3 Şubat 2010 Çarşamba

"AŞK" / Elif Şafak

Öğlen vakitlerinden beri durmadan ney sesleri yükseliyor sıcak,loş ışıklı odamın dört bir yanındaki hoparlörlerinden..İnsanı ürperten,türlü hülyalara daldıran büyülü ezgiler..Bu öyle bir his ki,sanırsınız ruhum bedenimden çıkmak için çırpınıp duruyor içerlerde bir yerde..Fakat bedenim ona "dur!" diyor.."dur! vakti gelmedi!" Yanaklarım,içimde oluşan "aşk"tan al al,fakat sırtımda bir noktadan buzdan karıncalar çıkıyor..Fütursuzca yayılıyor, bütün bedenime hücum ediyor, kanımı donduruyorlar..Bedenim uyuşuk..Zihnim uyuşuk..

İşte böyle bir kitap Elif Şafak'ın Aşk'ı..Bir anda maddiyattan sıyrılıp maneviyatla yüzyüze geliyorsunuz..Yok sandığınız,eksikliğini duyduğunuz her şey,içinizden bir bir çıkıp dikiliyor önünüze..Öyle ki apak bir tennureye bürünüp, durmamacasına dönmek istiyor insan..Hayır hayır,okudum,anladım -anlamaya çalıştım- ve artık yolum sufizm'dir demiyorum..Evet,fikirlerini beğenirdim öteden beri,ama kitabın yarattığı duygular başka..Öyle etkileyici ki,rumi'ye döndüm kelimeleri seçip düzgün cümle kuramama konusunda :p

Bu arada "nedir sufi?" diyenler için basit bi tanım yapalım hemen :

Allah yolunda kalbini saflaştıran, bedeni bir kafes olarak gören, cenneti de cehennemi de bu dünyada yaşayan, tüm dinlere hoşgörü ile yaklaşan, arınmış ruhlardan oluşan kişilerdir sufiler.. ("sofu" ile karıştırılmamalıdır..)

Kitap, Şems-i Tebrizi ve Mevalana Celaleddin Rumi'nin dostluğunu,ruhdaşlığını,bağlılığını ve tamamlayıcılığından bahsetmekte..Konu ise adı üstünde : AŞK... İlahi ya da cinsi olarak ayrım yapılmadan anlatılmış.. "bir" olarak.. Olaylar ; Şems, Mevlana, Mevlana'nın ikinci eşi Kerra Hatun, evlatlık kızı Kimya, ilk eşinden oğulları Alaaddin ve Sultan Veled, bir dilencinin,bir sarhoşun,bir fahişenin ağzından kesitlerle anlatılıyor..Olaya farklı bakış açıları ile değişik boyutlar getiriliyor..Bu da insanı "insan" ayrımından uzaklaştırıyor.. Anlatım doğal,dil sade..

Öyle yararlı,öyle faydalı düşünceler var ki kitapta,gönül ister ki hepsini yazayım buraya..Özellikle 40 kural'ı..Kuralsızlığa kural koyan o değerli fikirleri..Ama o zaman bir manası kalmaz..Alın derim ben,okuyun ve bu sihri cicibebe'nin ağzından değil, kendiniz yaşayın..

Bu etkileyici Elif Şafak eseri ile buluşmamı sağlayan sevgili yengem Betty Boop'a ve yengemle buluşmamı sağlayan sevgili abim Bigboss'a sevgi ve teşekkürlerimi sunuyorum..İyi ki varsınız..

Ve teşekkürler Elif Şafak..Eline,diline,kalemine ve yüreğine sağlık..

Sevgiler..

Hiç yorum yok: