3 Mayıs 2010 Pazartesi

Mutlu Pazar..

Bugun (yani postu bitirdigim saat itibarı ile dün) tam bir cici ev kızı idim :)

Sabah kalktım, odamı ve etrafı toparladım.. Oturdum, annecikin yaptığı, dünden kalma poğacaları kemirerek Türk Filmi izledim.. Pazar günleri tv izlemeyi seviyorum :))

Tam filmin orta yerinde zil çaldı, zaten beklediğimiz misafirlerimiz geldi.. -duydunuz mu bilmiyorum ama- bugün bu evde ayran kuymağı yenecekti.. Bizde kuymak denir ama mıhlama-muhlama-lapa vs diye de söyleyenler var.. Aslında bu söylenenlerin hepsi ayrı şeyler, arada çok ufak farklar var.. Mesela birisinde tereyağı çiğ koyulurken, diğerinde kavrulup dökülüyormuş falan.. Bu farkları eskilerimiz biliyor, yeni nesil hangisi kolayına geliyorsa o ismi hepsine söylüyor o ayrı :)

Neyse.. Çok yağlı bir yiyecek olduğu için annem bikaç yılda bir yapar bu kuymak çeşidini.. Teyzelere söz vermişti de önceki gün, o yüzden yaptı da bugun nasiplendik biz de :))



Kuymak bahane, sohbet şahaneydi gerçi :) Eskilerden anlatıp gülümseten büyük yengemiz, şen kahkahaları hiç eksilmeyen ablamız ve poğaca yanaklarını ısırmaktan bıkmadıgım Cancan'cığımla güle söyleye yedik mamaları :))

Bu arada fotodaki şeyin görüntüsü garip, karmaşık.. Ben foto çekmeyi unuttuğum için, netten buldum bu fotoyu :/




Yemekten sonra bir ağırlık çöktü ki sormayın gitsin.. Alışık değiliz biz gündüz yemelere, bi sabah kahvaltısı olur, bi de akşam 5 gibi akşam yemeği.. Misafirler içerde, azıcık uzanayım kalkarım demiştim ki bi daha akşam babam çağırdı da uyandım : ))

Halalarımla birlikte, ailecek, yeni "ev"li sayılacak kuzenime davetliydik.. Dünyanın en şeker yengelerinden birisi kuzenimin eşi.. Hatta Betty Boop yengoşumdan sonra bu kadar ısındığım tek gelin yenge diyebilirim :)) (tabi ben abla demeyi tercih ediyorum taze gelin ablalara :) )

Yemekteyiz uyuzu edalarında dolanarak bütün gece uyuz etsem de onu gık çıkarmadı.. Yok ya, çıkardı aslında :D Okur belki diye kasmaya gerek yok :p Bildiğin kovdu artık, "aaaa misafirliğe geliyolar sonra çocuklarına sahip çıkmıyolar ne biçim iş bu kardeşim" dedi sürekli :D Halam da kolumdan tuttuğu gibi salona götürdü beni :D Çok konuşuyomuşum :p Hattaaaa Başka bi kuzen abim, ablacık'a laf yetiştirmekten yorulup bizi mutfakta başbaşa bırakmaya karar verip balkona çıkarken beni göstererek : "Seni makus talihinle başbaşa bırakıyorum" bile dedi.. Allah'ııııım ne kadaaaaaan mikemmmeeell kuzenlere sahibim ben böyleeeee :)) Bilmiyolar ki ben onun iyiliğini düşünüyoruuuum, yeni evli sayılır dahaaa, yol yordam öğrensin diyoruuuummm ahahaha Yok yok kimseye iyilik yaramıyor azizim..

Şaka bi yana, masa da mamalar da nefisti valla.. Hiç mana bulmadan (çorbadan pütür vardı evet :p ) yedik hepsini yine şenşakrak.. Masamızı fotolamayı unuttum ama :/


Sonrasındaysa 1 sn ara vermeden yemeye devam ettik.. Abartmıyorum.. Ablacık 1 dakika oturmadı yerine o kadar insana sürekli mamalar taşımaktan.. Hayır evdeki tek genç kız olaraktan yardım edeyim diyorum, onu da kabul etmiyor.. Aaamaaaaaann dedim ne halin varsa gör, gömüldüm ben mamalaraaaa :)))

En son da nefis, Türk kahvesi, ve kahve kısık ateşte pişerken yapılan mini dedikodu seansı ile noktaladık geceyi..

Yeni ev ve evlileri çok beğendim, takdir ettim, onayladım.. Çook beğendiğim bir ayrıntıyı da paylaşmak istiyorum hatta..



Bu, görüldüğü üzere lavabo.. Çiçek şekli ve Kırmızı ışık olayı beni benden aldı.. Dekorasyon önerisi olur diye de hemen anı kaydettim tabi :)

Sanıyorum ki, duş kabininin dış çerçevesi de aynı şekilde ışıklı şerit halinde idi..

Beğendim, "kesin ablacıkın seçimidir, zevkli kız vesselam" dedim.. Bi kere daha takdir ettim.. hehehe Evet yağ yapıyorum bana bulaşık yıkatmasın diye :p



Son olarak, tepeden çekilmiş bir Sakarya merkezi fotosu ile bitirmek istiyorum.. Sanırsam ki tarihimdeki en uzun postum ünvanını bu alacak :) Gün'den aldığım keyfi anlatabildim mi bu şekilde :)



İşte Adapazarı'nın merkezi karşıdaki tepelere kadar uzanan kocamaaaaannn bir ova üzerinde kurulu.. Hatta her yer dümdüz olduğu için yer-yön bulmak çok daha zordur derler.. Bence kolay.. Onların yalancısıyım :)

Sonuna kadar sabırla okuyanlara -ki eğer varsa :D - çoooooooook teşekkür ediyor, bir ömür boyu sevdikleriyle mutlu pazarlar diliyor, ses verip öyle gitmelerini diliyorum :)))

Sevgiler..

10 yorum:

TANNESİ dedi ki...

Bu kuymak neyden yapılıyordu?
Eşim Sapancalı, geçenlerde oradaydık da teyzesi yaptı, rengi buna benzeyen bişey. Ama onların yaptığı kavrulmuş mısır unu ile yapılıyordu. Kavurma katıştırdı onlar yanına, bense kaşar peynir. Güzel sayılırdı...
Ben kuzeninin eşiyle olan diyalogları çok iyi anlayamadım. Kinayeleri falan kaçırdım. Sanırım gecenin 3,5 unda okumamın da etkisi büyük. :P

Kbr-Bhdr dedi ki...

sende ben gibi accık delisiiin galibaa ahaha:))
bnde yaparım yemekteiz uyuzunu özellikle anneme yaparım oda bni masadan kovar *şimdiye kadar kim yapıodu yemekleri aç mı gezidoun* der durur:))
banyoya bayıldıııım!! güle güle mutluluk ve huzur içinde kullansınlar inş.

cicibebe dedi ki...

Tannesi: kuymak denen şeyin her çeşidinin ana maddesi mısır unu cnm :) ama yapılma şekilleri ayrı.. buna yapım aşamasında ekstradan ekşi ayran sulandırılıp koyuluyor.. asıl, normal kuymağın kendi özel peyniri var, onunla yapılınca tadından yenmez :))
kuzenimin eşine "yemekteyiz programındaki uyuz tipler gibi sürekli laf söyleyip durdum" yazdım ama ayrıntıya girmedim sanırım ondan tam ifade edememiş oldum :) örnek: bu masada çiçek yok, su bardakları aynı çeşit değil, salatayı elinle mi dogruyosun ıyy falan gibi :p

kbr-bhdr : ben normalde yapmam da işte akşam dedim görümcelik yapayım hehehe amin cnm inşallah :*

cecilia dedi ki...

oh ne güzel bi akşam olmuş cicibebecim yemekler de nefis görünüyor, kuymağı hiç yemedim ve merakım daha da depreşti şimdi :) yeni evlilere de hep eziyet edilir nedense sen üstüne alınma da cnm aklıma geldi bizim arkdaş grubumuzda yeni evli arkadaşımızın evine gidince amann allahım yemekteyizdekiler halt etmiş bir de eleştiriler masayle yemekle kalsa iyi, evi talan ederler, didik didik bu nie böle bunu bölemi yapıyosun aa şu ne falan flan kızı sınava sokarlar adeta zor valla yeni evli olmak, kuzenlerine allah mutluluk versin cnmcım banyolarını da pek sevdim keşke daha çok resim çekseydin eve ait. :)

TANNESİ dedi ki...

Heh şimdi anladım canım neler olduğunu...
Aaa evett, bizimkiler de bahsettiler o peynirden ama evde yokmuş galiba... Sıcakken, kaşar peyniriyle yiyince de bayağı güzel oldu. Ben bir Tatar olarak mısır ekmeğini bile acı bulduğum için yiyemiyorum. Ama bahsettiğim bu acılık farklı bir acı, anlıyorsundur sen beni. Yoksa süs biberi turşularını, akide şekeri gibi ekmeksiz falan yerim ben. :)))

cicibebe dedi ki...

cecilia : cnm valla kuymak bence çok lezzetli bişi.. adını bile ilk kez duyan arkadaşlarım şimdi bize gelince anneme kahvaltıda falan yapsın diye türlü şebeklikler yapıyolar :)) aynen işte ben de öyleydim akşam :D:D ama sağolsun sınavı geçti :p

tannesi : anladım cnm demek istedigin acılıgı :) ama yine de güzel bişi bence, ben üst kabugunu falan kıtır kıtır kek gibi yiyorum :)

Adsız dedi ki...

Canım benım okudum memnun kaldıgınız ıcın cok mutlu oldum ısıklı aynayı görunce sok oldum kız ne ara cektın o fotoyu :) diyorum mısafırlıkte cocuklarına bakmıyorlar dıe :p cocuk butun evı fotolamıs :) yıne gelın yıne buyurun :)hedıyelerınızı de cok begendık :) çok öpuyorum senı cıcı kız

cicibebe dedi ki...

kötü gelin :p bak bak yorumları oku herkes daha çok foto istemiş evle ilgili :p deşifre ettim sizi işte hehehe :) güle güle kullanın hediyeleri.. bi dahakine nevresim takımı alcam :p sonra bi de bulaşık deterjanı alırım :D bu kadar lafa karşılık kesin hepsini elimde yıkatırsın bana :p canım ablam seviyorum seni :)

Lovebug dedi ki...

kuymağın tarifini de isteriz... Siz yılda bir yapıyrmussnz ama ben her gün yemeye razıyım.

papatya dedi ki...

sabrettım okudum ama fena halde canım kuymak çekti yalnızzz:) komsu kızı bı arada bana yap artık:)